Metropolitan Convair med Pratt & Witney stempel motor.
Sola Flyhistoriske Museum er et privat museum som drives av medlemmer og som i særlig grad har konsentrert seg om fly med lokal betydning. Medlemmene er flymekanikere og andre faggrupper som egenhendig står for historisk korrekt rehabilitering. Museet og verkstedet holder til i en stor hangar ved Sola Sjø. I alt har museet nå 35 historiske objekter, og selv om hangaren er stor, er plassen alt for liten. Sivile fly, militære fly og helikoptre tar hver ledige plass og noen henger også fra taket.
Det er vanskelig å få tatt bilder av hele flykroppen og vinger uten at noe stikker ut bak eller foran som ikke passer inn i bildet . Jeg har prøvd å få tatt bilder og etterbehandlet slik at bildet representerer det typiske ved flymodellen.
Referere til dette bildet andre steder på foto.no: klipp og lim følgende tekst (ta med klammeparentesene): {bilde_1010368} Det vil da bli automagisk laget en link til bildet fra teksten din.
Ja, det ser ut til at du var "helt propell" da du var der - he he.
I tillegg til propellens senter er det jo speilingen ut mot høyre som blir blikkfang.
Tanken slår meg at du kanskje kunne "blacka ut" alt annet til høyre og venstre mens du først var i gang. Men så er det smaken og baken igjen da.
Roar
Øistein H. H.
Flott motor! Historiske fly er morsomt å fotografere men det er alltid en utfordring å få fine bilder på museer og utstillinger der fly står tett og publikum er i veien. Enig med Roar Kneppen i at du kan klone bort lyset i taket og at kanskje noen av speilbildene av andre fly eller fotografer med fordel kan gjøres mer difuse eller tas bort.
John O.
Det er et fint billede af flymotor, og god medfølgende fortælling.
Mvh. John
Du må være logget inn for å kunne kommentere bildene på foto.no.
I tillegg til propellens senter er det jo speilingen ut mot høyre som blir blikkfang.
Tanken slår meg at du kanskje kunne "blacka ut" alt annet til høyre og venstre mens du først var i gang. Men så er det smaken og baken igjen da.
Roar
Mvh. John